Besøg Rønde Efterskole

Et besøg på Rønde Efterskole kan være afgørende for din beslutning om at tage på efterskole. Vi holder jævnligt besøgsarrangementer, men der er også mulighed for at komme på rundvisning på et tidspunkt, der passer dig .

Aftal en rundvisning

Du kan altid kontakte os og aftale et besøg på en dag, som passer dig. Der vil både være tid til en individuel vejledende samtale og til at en eller to af vores efterskoleelever – typisk med samme linjefag, som du er interesseret i – tager dig med rundt og viser dig skolens dejlige faciliteter og omgivelser. Undervejs fortæller eleverne og svarer på spørgsmål om livet på Rønde Efterskole.

Kom til besøgsaften

Ca. hver eller hver anden måned i løbet af efterskoleåret holder vi informationsmøde og besøgsaften på Rønde Efterskole. Det foregår typisk på en hverdagsaften kl. 19-21.

Besøgsaften indledes med et kort oplæg om livet og mulighederne på Rønde Efterskole efterfulgt af en rundvisning med en elev fra det linjefag, som du er mest interesseret i at høre om. Besøgsaften rundes af med kaffe, saftevand og kage og med mulighed for at høre mere om linjefag og stille alle dine spørgsmål.

Efterskolernes dag – sidste søndag i september

Hvert år på den sidste søndag i september holder alle landets efterskoler åbent hus. På Rønde Efterskole holder vi åbent på dagen fra kl. 10-17. Her er det muligt bare at komme forbi og få en rundvisning, høre oplæg om skolen, gå rundt og kigge, snakke med lærerne og ikke mindst opleve den feststemning, som også er en del at efterskolelivet.

Efterskolernes aften – anden onsdag i januar

Når jul og nytår er overstået og vi rammer den anden onsdag i et januar åbner alle landets efterskoler igen dørene til åbent hus. På Rønde Efterskole har vi åbent fra kl. 18-21 på Efterskolernes Aften. Vi serverer et måltid mad fra kl.18-19 og hele aftenen er der mulighed fro rundvisning og samtale med skolens personale. Til Efterskolernes Aften vil du opleve efterskolelivets hyggelige, hverdagsagtige og intime stemning.