Faciliteter

Skolen

Rønde Efterskole og Rønde Højskole har siden 1936 levet i samme hus. I dagligdagen er de to skoler adskilt fra hinanden, og efterskolen har sine egne lokaler og lærere.

Vi går op i, at de omgivelser, hvor du skal leve og lære bidrager til din indlæring. Derfor har vi rummelige værelser, veludstyrede undervisningslokaler og gode faciliteter.

Og så er der selvfølgelig trådløst netværk på hele skolen.

Værelser

På Rønde Efterskole bor eleverne fordelt på tre huse Moesbakken, Trehøje og Hovedbygningen. Husene har alle dagligstue og tekøkken. Som elev på efterskolen bor du på to-, tre- eller firemandsværelser.

Moesbakken
Trehøje
Hovedbygningen

Nærområdet

På Rønde Efterskole bruger vi ofte nærområdet. I fritiden og i weekenden er der mange muligheder i skolens nærmeste omegn.

I fagene friluftsliv og løb bruger vi bakkerne omkring Rønde, bøgeskovene ved Bregnet Kirke samt strandengen og Kalø Vig.

På 5 minutter kan man på cykel nå badestrand, kirke, skov og strandeng.