Introugerne
Formål:
At lærere og elever lærer hinanden at kende.
At introducere de unge til efterskolelivet.
At introducere de unge for mange forskellige små og store fællesskaber.
At skabe tryghed og udvikling i fællesskab.
At sluse de unge trygt ind i efterskolelivet.
Indhold:
Velkomst, fællestimer om kultur, rammer og regler, daglige kontaktgruppeaktiviteter/møder, undervisningsintro, intro til linjefag, byløb, leg, spas, tid i stamklasserne, introfest, sundhedsdag.
Arbejdsformer:
Samvær i kontaktgruppen, i klassen, på linjefagsholdet, i efterskolefællesskabet.
Timetal, omfang:
Ankomst søndag eftermiddag/aften.
Introugerne er de to første skoleuger.
Evalueringsformer:
Eleverne evaluerer i samtale i klassen eller kontaktgruppen. Hvordan er det gået, og hvordan kommer vi videre. Lærerne evaluerer på lærermøde.