Badmintonlinjen i Hamborg

32 elever drog meget tidligt lørdag mod Hamborg, nærmere bestemt Bergedorf, for at erobre de tyske badmintonbaner. 3 dage med badminton, medbragt madpakke og tysk sukkerholdig morgenmad på menuen. Da vi spurgte, hvorfor man ikke spiser havregryn i Tyskland svarede de: ”Det spiser hestene”…

Eleverne fik deres sag for, da forholdene i hallen ikke helt var efter danske standarder. ”Jeg er jo bange for at slå min ketsjer ind i væggen”. ”Hvorfor er der så varmt, det er jo umuligt at spille”. ”Hvorfor har de ikke sat noget op for at dække for solen, jeg får den lige i øjnene”. Det var bare nogle af de kommentarer, man kunne høre weekenden igennem. På trods af de dårlige forhold leverede Rønde Efterskole mange rigtigt fine resultater, og bragte flere medaljer med hjem til Danmark, både af guld, sølv og bronze.

Kæmpe ros til eleverne for deres præstationer både på og uden for banen. Folk kæmpede til det sidste for hvert point og ikke en eneste gang hele weekenden igennem har vi observeret en bane med RE elever, hvor der ikke sad en anden eller flere andre RE elever enten som tæller, coach eller moralsk opbakning, MEGA FEDT!