Projektopgave i 9. klasse

Projektopgave i 9. klasse på Rønde Efterskole er en fantastisk mulighed for eleverne til at udforske deres kreativitet og udvikle vigtige færdigheder. Gennem dette forløb lærer du at tage ansvar for dine opgaver, blive mere selvstændig, indsamle din egen empiri og slutteligt præsentere dine resultater på en spændende måde for resten af klassen.

I projektopgave har vi et fælles, overordnet emne. Det kunne være bredere temaer inden for kultur og samfund, bæredygtighed og miljø eller sundhed og velvære. I nogle år har vi blandt andet haft disse overemner: Sundhed, FN’s verdensmål, Grænser, En forandring i verden. Herfra dykker den enkelte elev ned i et mindre emne inden for overemnet.

Du skal altså vælge ét emne, der virkelig interesserer dig, hvilket gør læringen sjov og meningsfuld. Vi udfordrer dig på, at du selvstændigt tager kontakt til omverden for at få viden om dit emne, fx gennem interview eller spørgeskemaer. Du skal desuden fremstille et kreativt produkt, som understøtter deres viden og præsentation. Det kunne fx være et maleri, collage, video m.m.

Undervisningen i projektopgave på Rønde Efterskole er struktureret af to lærere. Lærerne vejleder og støtter eleverne gennem hele processen, lige fra at designe en problemformulering til at lave en kreativ præsentation. Undervisningen foregår i et åbent og kreativt miljø, hvor eleverne har adgang til ressourcer og teknologi til at udføre deres opgaver.

“Projektopgave” på Rønde Efterskole giver dig mulighed for at være kreativ, nysgerrig og udforske verden omkring dig på en spændende måde. Det er en oplevelse, der vil berige dig som elev og forberede dig til fremtiden. Vi garanterer, at du kommer til at forbedre dine forskningsevner og blive bedre til at præsentere dine ideer.